سرداران بی ادعا

زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

سرداران بی ادعا

زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

سرداران بی ادعا

فرازی از وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به برادران و خواهران ایرانی:
برادران و خواهران عزیز ایرانی من، مردم پرافتخار و سربلند که جان من و امثال من، هزاران بار فدای شما باد، کما اینکه شما صدها هزار جان را فدای اسلام و ایران کردید؛ از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید.


 

وصیت نامه شهید محمدعلی رجایی

بسم الله الرحمن الرحیم

بیست روز قبل از شهادت، قبل از ترک خانه برای شرکت در جلسه ای مهم، همسر رجایی به او گفت: «پیشنهاد می کنم وصیت نامه ی جدیدی بنویسید. وصیت نامه قبلی را سال ها پیش نوشته اید.» رجایی به یادآورد که در سال 1352 قبل از این که به زندان برود، وصیت نامه ای نوشته بود و آن روز، هشت سال از نوشتن آن وصیت نامه می گذشت. کمی فکر کرد. سپس کاغذی خواست تا وصیت نامه ای جدید بنویسد. او بر روی یک برگ کاغذ دفتر مشق بدون این که پاکنویس کند خوش خط و خوانا و بدون خط خوردگی و روان و ساده وصیت نامه ای نوشت و آن را به همسرش داد.

نکاتی که در این چند خط به آن ها اشاره شده، بسیار قابل تأمل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این بنده کوچک خداوند بزرگ با اعتراف به یک دنیا اشتباه، بی توجهی به ظرافت مسئولیت از خداوند رحیم طلب عفو و از همه برادران و خواهران متعهد تقاضای آمرزش خواهی می کنم. وصیت حقیقی من مجموعه زندگی من است. به همه چیزهایی که گفته ام و توصیه هایی که داشته ام در رابطه با اسلام و امام با انقلاب تأکید می نمایم. به کسی تکلیف نمی کنم ولی گمان می کنم اگر تمام جریان زندگی مرا به صورت کتاب در آورند برای دانش آموزان مفید باشد. هر چه از مال دنیا دارم متعلق به همسر و فرزندانم می باشد. کیفیت عملکرد را طبق قانون شرع به عهده خودشان می گذارم. برادرم محمدحسین رجایی وصی و همسرم ناظر و قیم باشند. خدای را به وحدانیت، اسلام را به دیانت، محمد(ص) را به نبوت و علی و یازده فرزندان معصومین علیهم السلام را به امامت و پس از مرگ را به قیامت و خدای را برای حسابرسی به عدالت قبول دارم و از دریای کرمش امید عفو دارم. این مختصر را برای رفع تکلیف و تعیین خط مشی برای بازماندگان و بر حسب وظیفه شرعی نوشتم وگرنه وصیت نامه این بنده حقیر با این همه تحولات در زندگی در این مختصر نمی گنجد و مکه، حج بیت الله بر من واجب شده بود امکان رفتن پیدا نشد. اینک که به لقاءالله شتافتم این واجب را یکی از بندگان صالح خداوند به عهده بگیرد. ثلث اموال به تشخیص بازماندگان به «خیرالعمل» صرف شود و اگر به نتیجه قطعی نرسیدند به بنیاد شهید بدهید.

(محمدعلی رجایی)

شهید محمدعلی رجایی بایگانی - خاطره نگاریخبرآنلاین - عکس​های منتشر نشده از شهید رجایی در آلبوم غفوری​فردرجایی از ریاست جمهوری تا شهادت+ سند اعتبار نامه ریاست جمهوریشهید محمد علی رجاییتصاویر کمتر دیده شده از شهید "محمدعلی رجایی"تصاویر کمتر دیده شده از شهید "محمدعلی رجایی"عکس / آیت‌الله خامنه‌ای در کنار شهیدان رجایی و باهنرمحمدجواد باهنر، روحانی پاک‌نهاد انقلاب – مباحثاتتصاویر کمتر دیده شده از شهید "محمدعلی رجایی"تصاویر کمتر دیده شده از شهید "محمدعلی رجایی"تصاویر کمتر دیده شده از شهید "محمدعلی رجایی"کنایه معنادار وزیر شهید رجایی به محمود احمدی نژاد - خبرآنلاینآخرین وصیت نامه شهید رجاییعکس محمد علی رجایی هنگام راز و نیاز با خداوندتصاویر/ شهید رجایی در محضر امام خمینی (ره)مروری بر مولفه‌های مدیریتی شهید رجاییداستان رئیس جمهوری که فقط ۲۸ روز رئیس‌جمهور بود + تصاویرتصاویر کمتر دیده شده از شهید "محمدعلی رجایی"شهید محمدعلی رجایی-عکسصداقت نیوز | عکس/ شهید رجایی در سوگ شهید بهشتی و شهدای هفتم تیرانگیزه فرماندهان از انجام عملیات شهیدان رجایی و باهنر چه بود؟- اخبار فرهنگ  حماس - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnimانگیزه فرماندهان از انجام عملیات شهیدان رجایی و باهنر چه بود؟- اخبار فرهنگ  حماس - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnimیاد یاران - حضور شهید محمد علی رجایی در ایرنا - ایرناآیت‌الله‌ العظمی مرعشی که بود؟ +تصاویر | بلاغ نیوزتصاویر کمتر دیده شده از شهیدان رجایی و باهنر۴۰ تصویر ماندگار از رئیس‌جمهور مردمیتصاویر کمتر دیده شده از شهید "محمدعلی رجایی"روزی که امام گوش شهید رجایی را کشید /محمد صدر: رجایی وفادار به مهندس  بازرگان بود/احمدی نژاد به او ظلم کرد، بنی صدر هم اهانت | سایت انتخابتصاویر کمتر دیده شده از شهید "محمدعلی رجایی"۸۳ سال پیش ، محمدعلی رجایی - هراز نیوزهم اندیشی - چگونگی رسیدن شهید رجایی به مسند ریاست‌جمهوری/ حمایت حضرت امام  از رئیس‌جمهوررجایی، طرفدار حزب‌اللهدانلود تصویر شهید رجایی در کنار امام خمینیروزی که شهید رجایی به حکم امام سرپرست بنیاد مستضعفان شد | پایگاه خبری جمارانمحمدعلی رجایی ؛ از نهضت آزادی تا ریاست جمهوری | رویداد24