سرداران بی ادعا

زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

سرداران بی ادعا

زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

سرداران بی ادعا

فرازی از وصیت‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به برادران و خواهران ایرانی:
برادران و خواهران عزیز ایرانی من، مردم پرافتخار و سربلند که جان من و امثال من، هزاران بار فدای شما باد، کما اینکه شما صدها هزار جان را فدای اسلام و ایران کردید؛ از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید.


وصیتنامه شهید مهدی باکری

 

یا الله،‌یا محمد،یا علی،‌یا فاطمه زهرا،‌یا حسن،یا حسین،‌یا مهدی (عج) و تو ای ولی‌مان یا روح‌الله و شما ای پیروان صادق شهیدان.

خدایا چگونه وصیتنامه بنویسم در حالی که سراپا گناه و معصیت و نافرمانی‌ام. گرچه از رحمت و بخشش تو ناامید نیستم ولی ترسم از این است که نیامرزیده از دنیا بروم. می‌ترسم رفتنم خالص نباشد و پذیرفته درگاهت نشوم. یا رب العفو، خدایا نمیرم در حالی از ما راضی نباشی. ای وای که سیه روز خواهم بود.خدایا چقدر دوست داشتنی و پرستیدنی هستی! هیهات که نفهمیدم. یا اباعبدالله شفاعت! آه چقدر لذتبخش است انسان آماده باشد برای دیدار ربش، و چه کنم که تهیدستم،خدایا تو قبولم کن.

سلام بر روح خدا، نجات دهنده ما از عصر حاضر، عصر ظلم وستم، عصر کفر و الحاد،‌ عصر مظلومیت اسلام وپیروان واقعی اش. عزیزانم شبانه روز باید شکرگزار خدا باشیم که سرباز راستین صادق این نعمت شویم و باید خطر وسوسه‌های درونی و دنیافریبی را شناخته و بر حذر باشیم که صدق نیت و خلوص در عمل ،تنها چاره ساز است.

ای عاشقان اباعبدالله، بایستی شهادت را در آغوش گرفت،گونه‌ها بایستی از شوقش سرخ شود و ضربان قلب تندتر بزند. بایستی محتوای فرامین امام را درک و عمل کنیم تا بلکه قدری از تکلیف خود را در شکر گزاری بجا آورده باشیم.

وصیت به مادرم و خواهران و برادرانم و اهل فامیل: بدانید اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست،همیشه به یاد خدا باشید و فرامین خدا را عمل کنید،‌پشتیبان و از ته قلب مقلد امام باشید،‌اهمیّت زیاد به دعاها و مجالس یاد اباعبدالله و شهدا بدهید که راه سعادت و توشه آخرت است. همواره تربیت حسینی و زینبی بیابید و رسالت آنها را رسالت خود بدانید و فرزندان خود را نیز همانگونه تربیت کنید تا سربازانی با ایمان و عاشق شهادت و علمدارانی صالح وارث حضرت ابولفضل برای اسلام ببار آیند. از همه کسانی که از من رنجیده‌اند و حقی بر گردن من دارند طلب بخشش دارم و امید دارم خداوند مرا با گناهان بسیار بیامرزد.

خدایا مرا پاکیزه بپذیر.

مهدی باکری.

 

نقاشی چهره شهید مهدی باکرینامه قابل تأمل «شهید باکری» به نیروهای تحت امرش+ عکسسالروز شهادت شهید مهدی باکری - ایسناشهید «باکری» فرمانده میدان‌های جنگ سخت بود/ آقا «مهدی» در هیچ شرایطی  نیروهایش را تنها نگذاشتتصاویر کمتر دیده شده از سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی باکری - (6)تصاویر کمتر دیده شده از سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی باکری - (7)تصاویر کمتر دیده شده از سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی باکری - (6)تصاویر/ سردار شهید مهدی باکری (1)شهید باکری صفات انسان متعالی و ویژگی ها یک فرمانده برجسته نظامی را داشت -  ایرناباکری، مهدی - زندگینامهباکری، مهدی - زندگینامهباکری، مهدی - زندگینامهاعلام برنامه های هفته نقش مردم آذربایجان در دفاع مقدس | خبرگزاری صدا و سیمابه مناسبت سالروز شهادت مهدی باکری؛ فرمانده ای که عاشق بسیجی ها بود/مقام  معظم رهبری: کمتر وقتی یاد او از خاطر من برود+تصاویر | دهدشت نیوزتصاویر کمتر دیده شده از شهید مهدی باکری(2)خاطرات شهید احمد کاظمی از برادران باکری - خاطره نگاریمشرق نیوز - تصویری کمتر دیده شده از شهید حاج قاسم سلیمانیسردار قاسم سلیمانی: مهدی باکری، سلمان جنگ بودتصاویر کمتر دیده شده از شهید مهدی باکری(2)آخرین جمله شهید باکری پیش از شهادت به آنهایی که با او کار دارند - ایسنامهدی باکری» و ماجرای تفرج در جبهه! | خبرگزاری فارسروایت منتشرنشده امام خامنه‌ای از ساعات قبل از شهادت شهید باکری- اخبار فرهنگ  حماسه و مقاومت - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnimناگفته‌های جنگ از زبان سردار شهید سلیمانی/ خاطرات شهیدان باکری و شفیع‌زاده  از زبان حاج‌قاسم | خبرگزاری فارسزندگینامه: مهدی باکری (۱۳۳۳ - ۱۳۶۳) - همشهری آنلایندرد و دل متفاوت یکی از همرزمان شهید باکری / ببینیدحاج قاسم، شهید خرازی و شهید باکری +عکس

موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران | IICHS - سردار شهید مهدی باکری درآیینه  تصاویرمعرفی و دانلود کتاب فرمانده نجیب: نگاهی به نقش شهید مهدی باکری در امنیت  استان آذربایجان غربی | مجید مظهر صفاری | کتابراهمهریه منحصر به فرد شهید باکری به همسرش+تصاویر منتشر نشده از شهید | خبرگزاری  فارسمهریه منحصر به فرد همسر شهید باکری چه بود؟+عکسزندگی متفاوت آقای شهردار+تصاویر منتشرنشده | خبرگزاری فارسMohsen Hadi no Twitter: "#رشتو درباره عکس‌های #پوری_حسینی با شهید باکری:  @7sobh ۱- این عکس شهید مهدی باکری است، فرمانده لشکر عاشورا که به همراه رییس  ستاد لشکر در مراسم صبحگاه ایستاده.…نامه شهید مهدی باکری به خانواده اش بعد از شهادت حمید باکری